← Översikt
Samordnare med rekryteringsansvar inom AKL, Sociala omsorgsförvaltningen logo

Samordnare med rekryteringsansvar inom AKL, Sociala omsorgsförvaltningen

Din nästa arbetsplats

Nu söker vi dig som lockas av att stötta en verksamhet som varje dag bidrar till att öka livskvaliteten hos personer med funktionsnedsättningar!

Inom AKL arbetar medarbetarna som avlösare, ledsagare och kontaktperson. Avlösarservice i hemmet innebär att medarbetarna löser av anhöriga i omvårdnadsarbetet till ett barn eller ungdom med en funktionsvariation. Detta ger anhöriga möjlighet till fritid, egna aktiviteter och återhämtning.

Ledsagarservice är en insats för dem som har en funktionsvariation och som behöver stöd att komma ut i samhället. Uppdraget som kontaktperson är att ge råd och stöd i vardagssituationer, stärka sociala kontakter, stimulera en aktiv fritid och underlätta möjlighet att delta i fritidsaktiviteter.

Din nya arbetsplats är belägen mitt i centrala Borås där du sitter tillsammans med resten av förvaltningens samordnare och enhetschefer. Här finns också närheten till stödfunktioner så som HR, kvalitet och utveckling samt ekonomi.


Din anställning

Anställningsform: Vikariat på heltid. 6 månaders vikariat på heltid med möjlighet till förlängning. Tillträde efter överenskommelse.


Dina arbetsuppgifter

Tjänsten som samordnare är en omväxlande och central roll vars huvudsakliga syfte är att möjliggöra ett nära ledarskap för enhetschefer i förvaltningen. Du fungerar som ett administrativt stöd. Är du en ansvarsfull person som uppskattar variation är detta en tjänst för dig!

Att arbeta som samordnare innebär att du är delaktig i många olika uppgifter såsom personalförsörjning, bemanningsplanering, sjuk- och ledighetshantering, semesterplanering och schemaläggning mm. Dina arbetsuppgifter kan även komma att innefatta viss fakturahantering, sammanfattning av timmar som ska interndebiteras samt utbildningsadministration. Arbetet innehåller även rekrytering och matchningsmöten med fokus på att hitta rätt kompetens till rätt uppdrag.


Du som söker

För att lyckas och trivas i tjänsten har du fullgjord gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete, gärna som chefsstöd. Kandidatexamen inom relevant område är önskvärt. Men det är av vikt för tjänsten att du har erfarenhet av arbete i personaladministrativa system som exempelvis Heroma, Agresso och Time Care. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg för att kunna möta personer med olika typer av funktionsvariationer. Erfarenhet av arbete med schemaläggning och optimerad bemanning är meriterande.

Du har god analytisk förmåga och förväntas kunna arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Som person är du ansvarsfull, utåtriktad, strukturerad och utvecklingsfokuserad. Du har ett flexibelt och serviceinriktat arbetssätt och trivs med att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Eftersom du kommer att vara en länk mellan olika parter samt har daglig kontakt med din enhetschef och medarbetare är det viktigt att du har förmågan att skapa goda och tillitsfulla relationer. Då arbetet till stor del innefattar dokumentation och kommunikation med diverse medarbetare bör du ha goda kunskaper i det svenska språket både vad gäller tal och skrift.

Vi söker helt enkelt efter vilja och engagemang! Därmed kommer vi att lägga stor vikt vid din kommunikativa förmåga och skicklighet i det administrativa arbetet.

Vill du veta mer?

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Caroline Lindén, enhetschef
Telefon: 033-35 86 21

Borås Stads växel, facklig företrädare
Telefon: 033-35 70 00

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda anställningsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens badanläggningar samt möjlighet till semesterväxling. Personalklubben Merkraft anordnar genom året flertalet aktiviteter såsom kajakpaddling, operaföreställningar och smyckeskurser för att nämna några.


Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.


Sista ansökningsdag

Vi vill ha din ansökan senast 2023-06-11.

I Borås Stad är olikheter en tillgång och mångfald en styrka. Här finns möjligheter för dig som vill skapa, förändra och utvecklas. Vi arbetar för att förbättra vardagen och göra skillnad tillsammans. Boråsarna är alltid i fokus, så enkelt är det.

Företag

Borås Stad

Placering

Västra Götalands län, Borås

Bransch

Förvaltning/Handläggning

Anställningsform

Visstid

Sista ansökningsdag

11 juni 2023

Kontaktinformation

Caroline Lindén, enhetschef

033-35 86 21Hemsida

Vi undanber oss all kontakt från telefonsäljare.

Dela