Om jobbet
Vår kundservice arbetar för att skapa branschens bästa kundupplevelse. Därför är du viktig för att skapa goda relationer, starkt varumärke och nöjda kunder.
En vanlig arbetsdag hanterar du beställningar av serviceresor och dirigerar fordon inom serviceresor, samt arbetar med trafikupplysning som riktar sig till våra kunder som åker buss, tåg och båt. I din roll ingår det att vara uppdaterad på gällande regelverk, tillämpningsanvisningar och rutiner inom serviceresor, till exempel för att kunna hantera och dokumentera intyg för resande.
Vi arbetar i en callcentermiljö i Karlskrona där vi sköter mycket av servicen via telefon och dator. Arbetet består till stor del av att boka resor för människor som har behov av att åka färdtjänst samt sjukresor. Planeringen för resor gäller i hela Blekinge län, men resor kan även förekomma över länsgränserna.
I vår kundservice får du även svara på frågor som handlar om kollektivtrafiken i stort såsom biljetter och priser, beställning av tidtabeller, restips och mycket mer. Vi har även hand om anropsstyrd trafik samt beställning av närtrafik inom Blekinge.
Enheten för Kundservice och serviceresor är inne i ett förändringsarbete, både gällande organisation, digitalisering och arbetssätt, vilket innebär att du som kundtjänstmedarbetare tillsammans med dina kollegor, kommer att delta i förbättringsarbete inom ditt arbetsområde. Det pågår exempelvis just nu arbete med att utveckla chattfunktion, telefoni och system.
Om dig
För oss är det viktigt att varje kontakt med kunden ses som en möjlighet att skapa ett professionellt och bra kundmöte.
Det ställs det stora krav på att du kan erbjuda hög servicenivå och ge tydlig återkoppling till våra kunder. Vi förutsätter att du är helhjärtligt lösningsfokuserad och en god kommunikatör och du är självgående.
För att lyckas med ditt uppdrag är du effektiv i ditt arbetssätt med att hantera kundkontakter via telefon, e-post och kundärendesystem för att löpande hjälpa kunderna med olika frågor. Du är lyhörd som person, vilket gör att du snabbt kan identifiera kundernas behov. Du ligger steget före och kan avhjälpa situationer som annars hade påverkat kunden negativt.
För att bli en av oss på Blekingetrafiken så behöver du ha en god samarbetsförmåga med dina kollegor. Eftersom vi är i en förändringsresa är det viktigt att du är nyfiken, vill lära nytt och arbeta med förbättringar. Vi lägger stor tyngd på personliga egenskaper såsom stresstålighet och noggrannhet.
Självklart har du en god lokalkännedom i Blekinge län och om våra angränsande län.
Krav
- Avslutade gymnasiestudier.
- Flerårig erfarenhet inom kundservice. Kundserviceyrken som exempelvis kundtjänstmedarbetare, receptionist och supporttekniker innebär att du har erfarenhet av att hjälpa och stötta kunder genom digital support och via telefoni. Alternativt erfarenhet som vi bedömer motsvarande.
- God datorvana i grundläggande operativsystemhantering, kontorsprogram, e-post och kalenderhantering, Internet och användning av system som exempelvis CRM, bokningssystem eller avvikelsesystem, relaterat till verksamhetens behov.
- Flytande språkkunskap i svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av kundservice i en callcentermiljö.
- Utbildning inom kundbemötande och service
- Kunskap inom telefoni, sociala medier, chatt och e-post.
- God lokalkännedom i Blekinge län och om våra angränsande län.
- Goda IT kunskaper.
Om tjänsten
Vi söker två nya kundtjänstmedarbetare till Enheten Kundservice och serviceresor. Din närmsta chef är Andreas Leijonbielke som är Verksamhetschef för denna enhet.
- Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
- Arbetstid enligt schema, inklusive kvällar och helger, arbete på obekväma arbetstider.
- Ensamarbete förekommer.
- All tillsvidareanställd personal är krigsplacerad.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken här nedanför. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Ansökan ska vara oss tillhanda senast 3 november. Bifoga CV och personligt brev. Vi kommer tillämpa löpande urval i rekryteringen.
Frågor
Kontakta Andreas Leijonbielke, Verksamhetschef, Enheten Kundservice och serviceresor.
E-post: andreas.leijonbielke@blekingetrafiken.se
Telefon: 0455-73 71 76
Facklig representant:
Jan Johansson, Vision: jan.johansson@blekingetrafiken.se