← Översikt
Kundtjänstmedarbetare logo

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Nu söker vi två kundtjänstmedarbetare. Hos oss får du en stimulerande och viktig roll i att fortsätta resan in i framtidens kollektivtrafik. I vårt team har vi varierande arbetsuppgifter. Allt från att koordinera fordon och beställningar inom serviceresor; närtrafik, färdtjänst och sjukresor till att erbjuda våra kunder trafikupplysning. 


Om jobbet

Vår kundservice arbetar för att skapa branschens bästa kundupplevelse. Därför är du viktig för att skapa goda relationer, starkt varumärke och nöjda kunder.

En vanlig arbetsdag hanterar du beställningar av serviceresor och dirigerar fordon inom serviceresor, samt arbetar med trafikupplysning som riktar sig till våra kunder som åker buss, tåg och båt. I din roll ingår det att vara uppdaterad på gällande regelverk, tillämpningsanvisningar och rutiner inom serviceresor, till exempel för att kunna hantera och dokumentera intyg för resande.

Vi arbetar i en callcentermiljö i Karlskrona där vi sköter mycket av servicen via telefon och dator. Arbetet består till stor del av att boka resor för människor som har behov av att åka färdtjänst samt sjukresor. Planeringen för resor gäller i hela Blekinge län, men resor kan även förekomma över länsgränserna.

I vår kundservice får du även svara på frågor som handlar om kollektivtrafiken i stort såsom biljetter och priser, beställning av tidtabeller, restips och mycket mer. Vi har även hand om anropsstyrd trafik samt beställning av närtrafik inom Blekinge.

Enheten för Kundservice och serviceresor är inne i ett förändringsarbete, både gällande organisation, digitalisering och arbetssätt, vilket innebär att du som kundtjänstmedarbetare tillsammans med dina kollegor, kommer att delta i förbättringsarbete inom ditt arbetsområde. Det pågår exempelvis just nu arbete med att utveckla chattfunktion, telefoni och system. 

 

Om dig

För oss är det viktigt att varje kontakt med kunden ses som en möjlighet att skapa ett professionellt och bra kundmöte.

Det ställs det stora krav på att du kan erbjuda hög servicenivå och ge tydlig återkoppling till våra kunder. Vi förutsätter att du är helhjärtligt lösningsfokuserad och en god kommunikatör och du är självgående. 

För att lyckas med ditt uppdrag är du effektiv i ditt arbetssätt med att hantera kundkontakter via telefon, e-post och kundärendesystem för att löpande hjälpa kunderna med olika frågor. Du är lyhörd som person, vilket gör att du snabbt kan identifiera kundernas behov. Du ligger steget före och kan avhjälpa situationer som annars hade påverkat kunden negativt.

För att bli en av oss på Blekingetrafiken så behöver du ha en god samarbetsförmåga med dina kollegor. Eftersom vi är i en förändringsresa är det viktigt att du är nyfiken, vill lära nytt och arbeta med förbättringar. Vi lägger stor tyngd på personliga egenskaper såsom stresstålighet och noggrannhet.

Självklart har du en god lokalkännedom i Blekinge län och om våra angränsande län.


Krav

  • Avslutade gymnasiestudier.
  • Flerårig erfarenhet inom kundservice. Kundserviceyrken som exempelvis kundtjänstmedarbetare, receptionist och supporttekniker innebär att du har erfarenhet av att hjälpa och stötta kunder genom digital support och via telefoni. Alternativt erfarenhet som vi bedömer motsvarande.
  • God datorvana i grundläggande operativsystemhantering, kontorsprogram, e-post och kalenderhantering, Internet och användning av system som exempelvis CRM, bokningssystem eller avvikelsesystem, relaterat till verksamhetens behov. 
  • Flytande språkkunskap i svenska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.


Det är meriterande om du har: 

  • Erfarenhet av kundservice i en callcentermiljö.
  • Utbildning inom kundbemötande och service
  • Kunskap inom telefoni, sociala medier, chatt och e-post.
  • God lokalkännedom i Blekinge län och om våra angränsande län.
  • Goda IT kunskaper.


Om tjänsten

Vi söker två nya kundtjänstmedarbetare till Enheten Kundservice och serviceresor. Din närmsta chef är Andreas Leijonbielke som är Verksamhetschef för denna enhet. 

  • Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
  • Arbetstid enligt schema, inklusive kvällar och helger, arbete på obekväma arbetstider. 
  • Ensamarbete förekommer. 
  • All tillsvidareanställd personal är krigsplacerad. 


Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken här nedanför. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansökan ska vara oss tillhanda senast 3 november. Bifoga CV och personligt brev. Vi kommer tillämpa löpande urval i rekryteringen. 


TILL ANSÖKAN

 

Frågor

Kontakta Andreas Leijonbielke, Verksamhetschef, Enheten Kundservice och serviceresor.

E-post: andreas.leijonbielke@blekingetrafiken.se

Telefon: 0455-73 71 76

Facklig representant:

Jan Johansson, Vision: jan.johansson@blekingetrafiken.se 


Detta är vi

Blekingetrafiken tillhör område Regional utveckling inom Region Blekinge och vi är är en politiskt styrd organisation. Vårt uppdrag är att bidra till att det ska vara enkelt att leva i Blekinge utan bil och målet är att fler ska välja att åka kollektivt. Det tror vi att vi gör bäst med engagerade kollegor som brinner för kundens bästa. Blekingetrafiken är en spännande och rolig arbetsplats med kontinuerligt utvecklingsarbete.

Verksamheten ansvarar för resande med buss, tåg, båt, skolskjuts, färdtjänst samt sjukresa. Här finns det en stor bredd av kompetenser; vi arbetar med trafikplanering, marknadsföring, information, affärsutveckling, verksamhetsutveckling, beställningsmottagning och kundservice.

För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Blekingetrafiken är ett starkt varumärke och en attraktiv arbetsgivare. Tillsammans med kunder skapas möten och det bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner, där människor kan bo och leva med livskvalitet.

Vi är ca 45 medarbetare som arbetar på Blekingetrafiken men vi sysselsätter ungefär 700 personer genom att trafiken är upphandlad så att andra trafikföretag kör på Blekingetrafikens uppdrag.


Företag

Blekingetrafiken

Placering

Blekinge län

Bransch

Administration

Anställningsform

Tillsvidare

Sista ansökningsdag

3 november 2024

Kontaktinformation

Andreas Leijonbielke

andreas.leijonbielke@blekingetrafiken.se0455-73 71 76Hemsida

Vi undanber oss all kontakt från telefonsäljare.

Dela